Trojice českých Martinů se představila ve druhém podniku mistrovství světa v rally-raidech. Zatímco Prokop si z arabského poloostrova odváží stříbro, Macík s Michkem neuspěli.
Po lednovém Dakaru pokračoval nový světový šampionát pod společnou patronací FIA i FIM druhým podnikem ve Spojených arabských emirátech. Abu Dhabi Desert Challenge přivítala také tři české účastníky. V nejlepším světle se ukázala posádka Martin Prokop/Viktor Chytka, když svůj Ford Raptor RS Cross Contry nazývaný Shrek dovedla do cíle na pěkném 2. místě. Nad její síly byli pouze vítězní Francouzi Peterhansel s Boulangerem v nepolapitelném „elektrickém nesmyslu“ Audi RS Q e-tron. „Byl to parádní týden, všechno jsme zvládli přeskákat bez problémů. Je to trochu anomálie. S takto starým autem jsme neměli žádné ambice. Jeli jsme si to pouze užít, protože je to náš oblíbený závod. Nakonec je z toho druhé místo. Za námi skončila spousta skvělých jezdců a skvělých aut. Jsme strašně šťastní,“ rozplýval se Prokop v cíli. Méně důvodů k radosti měl Martin Macík, jehož Iveco brzy dojelo na poruchu převodovky. Ukazuje se, že v kamionech tolik oblíbené automaty mají kromě předností také pár nevýhod.
V motocyklové části soutěže znovu urval vítězství pro španělský GasGas britský jezdec Sam Sunderland a po triumfu na Dakaru směřuje k titulu mistra světa. Martin Michek se zpočátku pokoušel konkurovat továrním speciálům, ale záhy musel vzdát s poškozeným motorem. Později se do pelotonu vrátil s obrovskou ztrátou, aby dokončil na 35. místě. To mu ovšem žádné body do MS nepřineslo. „Za mě krásná soutěž, i když trochu smolná. Byl jsem hrozně rád, že i po výměně motoru mě nechali závodit, byť s astronomickou penalizací. Užil jsem si to až do konce,“ neklesal na mysli Michek.
Světový seriál dálkových soutěží by měl pokračovat koncem dubna třetím dílem v Kazachstánu, ale otázkou zůstává, jak moc je to reálné. Začínají prosakovat zvěsti o posunutí termínu, což může být jen první manévr před definitivním zrušením. Každopádně česká stopa tak jako tak ochabne, jelikož s další pravidelnou účastí počítá jen Michek. Prokop se s největší pravděpodobností už letos na této scéně neobjeví, protože se chce intenzivněji věnovat klasickým rallye. Macík plánuje návrat až na posledním podniku v Maroku, který mu poslouží jako test na Dakar 2023. Tam bude mít zřejmě jedinečnou a dost možná neopakovatelnou šanci na vítězství, neboť k již letos absentujícímu týmu MAZ se patrně přidá zákaz startu i pro ruské posádky s Kamazy.